dimarts, de setembre 05, 2006

Els sentits

Si tanques els ulls un moment i comences a utilitzar els altres sentits podràs percibir coses ben diferents a les que estàs acostumat.

Sempre, és habitual, utilitzar la vista per a percibir qualsevol estimul extern que ens envolta, i per qué no probem buscar moments per a utilitzar els altres sentits? Per exemple, estem a un bosc, podem veure un paisatge, però també podem probar de tancar els ulls i sentir com els ocells canten una melodia, o el rumor dels arbres al vent, o el soroll d'alguna bestiola que ronda prop de tú. Però ja no només és interessant escoltar, també l'olor te un paper fonamental a la percepció. Els arbres tenen una olor ben característica segons el tipus que siguin, les flors, la terra...totes les coses tenen una olor que fa que les recordis.

L'altre dia anava caminant pel riu de València i sentía una olor a terra extasiant. Aquesta olor em recordava a la meva infantesa, quan anava cada dia caminant a l'escola. Les olors perduren en el temps i poden portar-te a records. Una gran nostalgia, però a la vegada alegria, va recórrer tot el meu cos. Tornava a ser aquella nena uns quants anys més tard...però amb la mateixa sensació d'aquell temps.

Realment crec que no sempre fem tot l'ús que deuríem fer als nostres sentits, i per això, si no utilitzem alguna cosa poc a poc, al llarg del temps, és va atrofiant. La vista cada vegada la tindrem més desenvolupada, perqué és el que més ús se'n fa, però i l'olfacte, l'oïda o el tacte? Sempre estàn a un segon pla. I el gust perque hem de menjar cada dia, sinó potser tampoc l'utilitzaríem tant.

Estem al bell mig de la setmana, ja queda menys...Petonets. Cuideu-vos.

12 Comments:

Blogger Dan said...

Realment som ben depenents de la vist. Però algunes olors poden ser tremendament colpidores. A mi l'olor de la gespa recent tallada em fa emocionar.

06 de setembre, 2006  
Anonymous Anònim said...

ja sé que no sóc gaire original, però l'olor de pluja, per a mi, no té preu

06 de setembre, 2006  
Blogger Alguien cualquiera said...

Jo no em fixo tant amb aquestes coses, però l'altre dia, mentres estava treballant a la fnac a la secció de llibres de butxaca, es va acostar una noia per mirar uns llibres, i tot just vaig dir en veu alta "oh, quina olor a femení! M'encanta!" La noia es va girar i em va somriure... M'encanta el perfum de les noies (segons quin clar...)

06 de setembre, 2006  
Anonymous Anònim said...

passaran molts anys i el que recordarem amb mes intensitat seran els anys de la infantessa.S'ha de fer servir els cinc sentits, pero també els entit del cor,la força interior,la percepció, la intuició i la capacitat de visió que neix en el teu cor.Ptonets!

06 de setembre, 2006  
Blogger CUCALELLA said...

Les olors porten ens porten a sentiments i fem associacions a coses, per aixó diem ostres m'agrada molt aquesta olor perque em recorda a...jo sóc molt olfativa. :-D

06 de setembre, 2006  
Anonymous Anònim said...

A mi em recorda a casa meva, i no perquè casa meva sigui un femer, l'olor del fem...

Mira sí, sembla una guarrada però quan sento l'olor recordo d'on sóc i d'on vinc...

I tens tota la raó del món tindrem uns ulls i unes mans ultradesenvolupades però l'olfacte, el tacte i l'oïda (bé aquesta potser amb OT s'espavila una mica) queden enrere... Una llàstima.

06 de setembre, 2006  
Blogger Cristina S said...

Les olors sí q és veritat q et poden transportar a altres èpoques viscudes. I tot el q dius és cert però quan tanco els ulls em sento perduda i penso q la vista és dels sentits més importants q tenim.

06 de setembre, 2006  
Blogger CUCALELLA said...

T'entenc...la foscor sempre produeix que surtin les nostres pors, i enfrentar-nos sempre no és fàcil.

06 de setembre, 2006  
Anonymous Anònim said...

La verdad esque yo tb me apoyo mucho en la vista (encima soy miope) y no presto muxa atención a mis otros sentidos . En cuanto al olfato me encanta el olor a tierra mojada, a gasolina y a polvora .En fin tendré que empezar a utilizar un poco mas mis sentidos antes de que se me atrofien demasiado.
Un beso sigue escribiendo asi de bien .

06 de setembre, 2006  
Anonymous Anònim said...

els ulls ens enganyen, aneu molt amb compte amb això...

06 de setembre, 2006  
Blogger bellosoli said...

m'encanta l'olor a terra humida! i l'olfacte i el tacte, a més, em serveixen per saber quan caurà una bona tempesta (això si, només em serveix per Tarragona ciutat, als altres llocs ja no ho se) i és que quan per aquestes dates de sobte ve un aire amb una frescor especial i una olor molt característica... pam! en un quart d'hora es taparà de cop el cel i caurà una bona! no falla mai!

Les olors porten molts recors. Tot i que em resulta impossible recordar conscientment una olor, en sentir-ne una de semblant si que em transporta al moment precís!

06 de setembre, 2006  
Blogger CUCALELLA said...

Per a mi l'olor de la terra mullada també és de les olors que més m'agraden. Em fa sentir molt bé, no sé perqué...:-D

06 de setembre, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home