dijous, de juliol 13, 2006

El somni m'envolta

Els móns de Dalí sempre m'han semblat més reals que la propia realitat. Sé que a simple vista semblen incoherències, somnis, móns imaginaris que seria impossible que existiren. Però quan veig alguna imatge de les realitats que creava em dóna la impressió de que és just aquesta la realitat de les coses.

Aquesta és la realitat que estic vivint últimament:

A les 7 del matí m'aixeco del somni, però el somni segueix ahí no desapareix, és la continuació d'ell però a la “vida real” (Si se li podria dir així).

Començo a realitzar les coses quotidianes: em vesteixo, em rento la cara, em pentino i em prenc unes cireres que m'omplen una mica l'estómag. Després ja és l'hora d'anarme'n a treballar.

Camino una estona fins arribar a la porta de l'oficina. Totes les persones que s'han creuat al meu camí m'han semblat com un decorat, como si les haguessin posa't ahí per a que la meva vida sembli real, però jo em dono compte de que no ho és. Em dono compte de que la meva vida està manipulada, montada, inventada…Realment les coses que em succeeixen s'han creat ja i jo ara he de limitar-me a passar per elles però sabent que tot és una farça.

Em sento como si fos capaç de veure més enllá de tot. I per tant descubrís l'error de la realitat. És com quan es juga amb un videojoc, tens un decorat. I a vegades surts d'ell, en comptes de seguir en línia recta que seria lo lògic, busques pels costats i te'n adones de que estàs acotat, de que si vas por ahí no vas a poder seguir veient el paissatge perque allí realmente no s'ha creat res.

Doncs és així una mica com sento la vida. Si segueixo el camí que he de seguir, el camí marcat podré anar trobant-me aquest decorat fals que se m'ofereix, però si de cop i volta cambio de ruta i eligeixo una que no està programada no podré continuar el meu camí.

Per aixó la realitat em sembla un somni, un malson del que no puc despertar, un malson que tinc que viure cada día de la meva vida fins a la fi de la meva existencia. No tinc ilusió per res del que em pot oferir la realitat. Perque sé que és como un joc, totes les accions estàn ja programades, només deus elegir d'entre les que se t'ofereixen, però tu no pots sortir-te'n d'elles perque sinò a la pantalla del teu monitor posarà error. Error de que? De creació? El èsser humà no té capacitat de creació? Llavors per a que tenim una ment creadora?

L'única diferencia entre els somnis i la realitat és la següent, al somnis despertes, però a la realitat no pots despertar.

Petonets a tot. Espero que tingueu dolços somnis.

4 Comments:

Anonymous Anònim said...

El cuadre es molt bonic,m'agrada molt,puc imaginat mil mons en eixe cuadre.El món es el que ens ha tocat viure, el temps que ens ha tocat,mes val que ho fem en optimisme i esperança que si no estem perduts.Ptonets!!!Vinga q es demà ja es divendres!!!

13 de juliol, 2006  
Anonymous Anònim said...

Calderón va fer una obra (no l'he vist, ni sé de què va) que es titulava "la vida es sueño"... Pot ser tenia raó.

No sé què dir-te jo a l'únic que em puc apropar als somnis és que cada dia tinc més son, que trist...

13 de juliol, 2006  
Anonymous Anònim said...

Un maestro budista te diría que tienes una conciencia muy avanzada ya que percibes que lo que llamamos "realidad" no es mas que un engaño de los sentidos y te animaría a practicar la vía de la iluminación. Aceptar que tu vida no es real y que las formas que percibes no son mas que creaciones de la mente en el vacio que todo lo abarca y que es la realidad última de la mente puede ser duro pero si practicas el desapego en tu vida y no te adieres a lo que percibes como algo real, si la vives consciente de que es como un sueño puede que algún dia despiertes de verdad y ese despertar será tu iluminación. La vida te ha dado mas herramientas que a otros para este cometido, utilizalas con sabiduria y con el enfoque adecuado y lo lograrás.

Tienes suerte de percibir las cosas como són, de vivir un poco mas despierta que los demás .

13 de juliol, 2006  
Blogger CUCALELLA said...

Sí, Calderón de la Barca deia: "La vida es sueño y los sueños sueños son". ;-D

13 de juliol, 2006  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home